Czekoladowa wojna w handlu

Czekolada ma za sobą długą historię – była znana już od dawna w nadmiarze przez bogatych i traktowana jako naprawdę luksusowy produkt wśród biednych i klasy średniej. Czasem przysmak czekoladowy określano jako Theobroma Theobroma – to greckie słowo oznaczające „pokarm bogów”. Ten wyjątkowy mak kakaowca pochodzi z Ameryki Południowej i Amazonii. Dzisiaj niezliczone rzesze miłośników czekolady na całym świecie wykorzystują czekoladę do tradycyjnych potraw i deserów. Wielu ludzi mówi nawet, że są uzależnieni od czekolady, i jest to na pewno coś, co nas pociesza w chwilach stresu. Historia niesie nam wiele opowieści o rozwoju czekolady. Najwcześniejsze znane skojarzenie z tym pysznym deserem pochodzi od Olmeków i cywilizacji Azteków w południowym Meksyku, około tysiąca lat po Chrystusie. Użyli Theobroma po to by sformułować pewien rodzaj napoju czekoladowego. Niezupełnie było to tak szybkie jak Nestle, ale na pewno było bardzo smaczne.

Pierwsza stała forma tego słodkiego poczęstunku przyszła na świat wieki później, w 1700 roku. Wtedy stało się możliwe dzięki kreatywności myśliwych i rolników którzy doprowadzili czekoladę do postaci. żeby mogli mieć czekoladę zawsze przy sobie aby ich wspierała jeśli chodzi o trud i pracę. Następnie w 1840 roku, została stworzona pierwsza komercyjna czekolada.

Od tej pory to był wielki biznes! Dodanie do niej takich składników jak orzeszki ziemne, migdały, karmel i nieco marketingu pozwoliło zapewnić podwaliny do dalszego rozwoju i przetrwania tego nowego i bardzo pożądanego pokarmu. W połowie 20 wieku, duża firma o nazwie Mars stworzyła The Hershey Company, przyjmując formę światowego lidera w sprzedaży czekolady. Walczyli między sobą z wieloma innymi z pomysłowymi kampaniami – dzięki czemu rynek był wciąż uzupełniany o nowe i innowacyjne kombinacje czekolady. Więc kto wygrał tę bitwę? Wystarczy pójść do najbliższego sklepu spożywczego i samemu o tym zdecydować. Oczywiście ostatecznie każdy może mieć nieco inną opinię na ten słodki temat.